lördag 5 november 2011

I fjällparadiset!

Direkt när vi kom igår kväll till vårt paradis i södra lapplands fjällvärld så var första kommentaren "oj vad det blommar". Och blommar gör det alldeles underbart vackert. I köksfönstret har vi två kaktusar som är fulla med röda blommor.
Och i rumsfönstret så blommar novemberkaktusen. Vi antar att det är den låga temperaturen som vi har i stugan när vi inte är här som gör att blommorna trivs så bra.
Det är undetbart skönt att vara här, trots mitt värkande huvud på grund av den bihåleinflammation som jag har. Maken spikar i bastubyggnaden och jag är inne i värmen och gör tofsar ur en överbliven liten varpfläta. Tofsarna skall pryda kuddarna som jag vävt till det romantiska sovrum som ska bli i lilla höststugan, dit vi ska åka nästa helg om inte snön sätter stopp för framkomligheten.

1 kommentar:

  1. Jag förväntar mig kaktusblomsexplosion till helgen ungefär. Jag har stängt in nästan allihop i ett rum som bara får naturligt dagsljus.

    SvaraRadera