måndag 7 november 2011

Helgen som gått!

I helgen har vi varit i fjällstugan och kämpat på med bastubyggnaden. Golvet i relaxdelen blev lackat 2 gånger. Maken gjorde om rutorna lite och jag har målat första varvet runt fönster och dörrkarmar.
Hörnskåpet kom upp men var lite för brett så maken måste karva ut lite ur dörrkarmen för att skåpet ska passa. Det ska även sänkas en aning så överdelen kommer i samma höjd om dörrkarmens övre del.
Vi har umgåtts med goda grannar, ätit och druckit gott och jag vill bara upp dit igen och fortsätta med vårt bastubygge.

2 kommentarer:

  1. Vilket alldeles oerhört vackert skåp!!!

    SvaraRadera
  2. Och du ska veta att det är bara dörren som är original från ett hörnskåp som mormor hade i salen. Mamma sparade dörren, snickaren gjorde skåpet som jag beskrev ur minnet och sedan har jag målat skåpet. Jag ska erkänna att jag är nöjd över hörnskåpet.

    Kram från din skåpälskande kusin

    SvaraRadera