torsdag 24 november 2011

Fastknäppt!

Det är så praktisk när dynan nu sitter fastknäppt på vävpallen. Normalt så sitter jag och flyttar rumpan fram och tillbaka på vävpallen när jag väver, och detta gäller särskilt vid breda vävar.Titt som tätt åker dynan av vävpallen och jag svär i tysthet. Men nu sitter tryckknappar på dynan och vävpallen vilket gör att dynan sitter fast när jag förflyttar mig på pallen.
Egentligen så är jag mjuk och rund och skulle inte behöva någon mjuk dyna, men så mycket tid jag spenderar i en vävstol så är det skönt att slippa träsmaken och sitta mjukt och skönt,och nu ska fler dynor knäppas fast på andra vävpallar.

Idag fortsätter varpningen och jag är inne på fjärde varpflätan och måste nog ägna en dag till för att varpa gardiner, sänghimmel och sängkappa till vårt kommande romantiska sovrum i lilla höststugan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar