lördag 3 november 2012

Idag....

En svag sol lyser över oss i fjällparadiset. Temperaturen visar en grad + och jag tänker på gårdagen då vi hade fullt hus här, och är så tacksam över den stora trevliga släkt vi har.
I natt drömde jag om att jag skulle få ett barnbarn till, en liten flicka som skulle få namnet Sigrid, och skulle den drömmen gå i uppfyllelse så blir vi en ännu större släkt vilket skulle vara trevligt. Med ett litet barnbarn så följer ju barnets far eller morföräldrar med in i släkten.

Jag hade hoppats få besök av yngsta dottern med pojkvän idag, men dom ska städa så något besök får vi inte. Jag försöker därför göra något ätbart av gårdagens rester så idag blir det omelett med räkor, lax och kräftstjärtar. Till middag så får det lasagne med nässlor i pastadegen och gårdagens köttrester. Idag ska jag stå ute i relaxrummet och bobina garn så jag kan väva färdigt sängkappan i köksvävstolen hemma. Det är så härligt att vara i relaxrummet då man kommer så nära naturen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar