torsdag 8 november 2012

När kärleken till vävning och trädgård förenas!

Jag har lyckats bobina upp en hel del av garnerna på koner som fanns på spolar från garnerna jag fick av min väninna Britta. De spolar som blev över tänkte jag elda upp i kakelugnen, men då det var metall på spolarna så är det inte lämpligt. Jag har samtidigt retat mig på att duken som ligger på den lilla blomkullen och som ständigt blåser upp, tills idag då jag fick en ide att använda dom överblivna spolarna kunde fungera som förankring på duken. När växterna blir större så förankrar dom själva duken, men då jag planterat dom i höst så gör dom inte det.
Tro det eller ej, för idag ska jag plantera om de små tomatsticklingarna som jag tog från sommarens  ampel och kruktomaterna som gav små goda tomater. Går det det så går det och jag tycker det är värt att prova och vi får vårda dom ömt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar