lördag 10 november 2012

Idag...

Vi är i vår lilla höststuga som ligger i ett svamprikets mecka. En liten svamptur gav det här, inte mycket då vi är bortskämda med mycket mer.
Efteråt ett glas vitt vin på altanen, den som ska byggas in så småningom.
Idag såg vi ingen simmande älg utan en skock sjöfåglar.
Vi har invigt sänghimlen, men jag är inte nöjd utan det måste bli två pinnar till som håller upp sänghimlen. Dörren som är från vår rivna bod från ön ska spacklas lite mera. Träbokstäverna finns, men då vi inte har något lim så blir det nästa års åtgärd.
Nöjd är jag över lilla lådan som varit en sockerlåda och nu ska bli tidningslåda.
Vedlådan har förskönats med blommor och ska få hjul för att underlätta städning.
Maken har varit elektriker och jag tycker att en elcentral är ful utan kåpa, men maken tycker att den är servicevänlig så där skiljer våra åsikter åt.
Snart vankas en pastamiddag med lax och svamp, och det är så skönt att vara här men, kanske blir det sista gången för i år och det önskar jag inte, då jag älskar denna ensliga stuga i skogen, och bland det vackraste jag vet är en porlande skogsbäck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar