fredag 4 februari 2011

Matlagning, bakning och packning!


Det är tur att jag är ensam hemma i mitt otroligt stökiga kök. Min ex svåger sa en gång att ingen kan fli ner köket så mycket som jag när jag lagar mat. Bröden ligger för avsvalning, Laxbitarna till mogondagens middag och det vita vinet är packade i kylboxen ute på bron. Kvällens middag, laxpastasås står för avsvalning på spisen för att packas i kylboxen.
Den här gången har har vi otroligt lite packning så jag tror att bandvävstolen får följa med till fjällparadiset. Det brukar bli en del TV-tittande och då passar det bra att väva hankarna till handukarna som jag klippte ner från den lilla vävstolen i morse. Den vävstolen ska jag packa ihop för att satsa på överkasten som jag har i den stora vävstolen i källaren som jag vill ha färdigt när vi åker ut till sommarstugan första gången.
Bandvävstolen vill jag ha utvävd fort för att väva brickbanden som skall sys på kaninfilten som även den snart är utvävd.
Jag har planer för varje vävstol och jag hoppas innerligt att jag får vara hemmavid och städa ladugården i vår som skall bli den framtida vävstuga som jag alltid drömt om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar