fredag 11 februari 2011

Superordning!


Jag vill superordning för att ha kontroll på så mycket som möjligt. Bomsprötuppsamlare är en del i målsättningen.
Så här ska det se ut på alla mina vävstolar och hos snickaren finns ytterligare aterailer mot en mer ordningsam vävmiljö.
Jag har kanske dragit på mig en hel del av roligheter och i morse öppnade jag en skåpdörr och upptäckte jättespännande vävgarner som jag glömt bort. I går letade jag efter vävgarn nummer 8/2 som jag visste att jag hade i en låda för bandvävning, och i samma låda låg flera bortglömda härvor kaningarn.
Hoppsan! tänkte jag är det ålderdom på väg eller? Nu planerar jag att införskaffa vägghyllor/rumsavdelare från Jysk. Bilbao heter dom och kan kanske ge mig översyn på alla fina vävgarner som jag har.
Problemet är att dom passar knappast in här i vår gammalmodiga inredningsmiljö och jag får fundera vidare på lagringsproblemet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar