onsdag 23 februari 2011

Min inaktiva utmaning, dag 11 mina syskon!


I november förra året fick jag en utmaning för olika dagar. Denna utmaning har kommit i skymundan för vissa andra "måsten" som numera till stor del är avklarade och läge att fortsätta på dag 11, mina syskon.
Så här efter en rolig resa med mina systrar så känns vår relation än starkare. Min 3 år äldre syster är vävare liksom jag själv och smak för god mat och dryck. Jag kan utan skryt utnämna henne till släktens stjärnkock. Min 6 år yngre syster har lite maniska drag som vi andra. Hon samlar på jyckar och har den egenskapen att vara gladast och den mest skämtsamma personen i släkten. Min 10 år yngre bror har jag kanske inte umgåtts lika mycket med som mina systrar och känner inte hans alla egenskaper. Kul är att han nu är sambo igen och till helgen ska jag bjuda dom på middag i fjällparadiset för att få lära känna hans Marion bättre.
Gemensamt för oss alla är denna stora gourmetiska frossa som gör att vi ser ut som gör när vi får njuta av så ortoligt mycket god mat och dryck. Snart kommer den tid så vi kör snöskoter över fjällen för att äta hos varandra och bli än rundare.

1 kommentar:

  1. Ja, här känner man igen släktdragen minsann ,-)

    Mest när det gäller mat och mani.

    SvaraRadera