söndag 23 oktober 2011

Deprimerande!

Jag blir så ledsen när jag ser att ripsmattorna som jag vävt är sönderbitna av mössen som lyckats ta sig in i fjällstugan. Likaså är en av solstolarna som jag vävt nytt tyg till sönderbiten. Vi vill inte använda råttgift då  vi har en hermelinfamilj här i närheten. Råttfällor inomhus är heller inget bra alternativ då vi är här med några veckors mellanrum. Jag föreslår elstängsel runt stugan och vill inte ha ripsmattorna på golvet när vi inte är här. Jag får ta symaskinen med upp nästa gång och göra ett lagningsförsökt på ripsmattorna, men inte blir det särskilt fint inte.

1 kommentar:

  1. Har samma problem i vår stuga, Jag hänger upp på en stång i taket det jag är rädd om när vi inte är där. Om vi bara kunde hitta var de kommer in!!!!

    SvaraRadera