söndag 30 oktober 2011

En saknad!

Vi har kommit hem från lilla höststugan som ligger knappt en mil hemifrån. Jag saknar stugan redan och hoppas innerligt att inte snön kommer så vi kan vara där flera helger. I helgen har maken satt in tvättstället och vi planerar vidare för att få in vatten och avlopp i stugan. Jag planerar för ett romantiskt sovrum i stugan, men än så länge är det bara änglabyrån och några kuddar som ska få tofsar i hörnen som ingår i projektet. Snickaren har gjort anordningen som ska hålla upp sänghimlen och som ska målas och få belysning. I eftermiddag ska jag bevaka en kristall krona på tradera som skall pryda vårt sovrum. Garderobsdörrarna fick följa med hem för att målas  vita
.

Gårdagen bjöd även på en liten svamptur då jag hittade en trattkantarell och några gula.


Jag älskar det lilla köket med vedspisen och ser verkligen fram mot när vi får in vatten i stugan.


Jag vill göra så mycket men en förkylning sätter stopp för mina planer och sängen hägrar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar