tisdag 18 oktober 2011

Ett romantisk sovrum!

Ett romantisk sovrum i lilla höststugan står på önskelistan och jag är igång med projektet. Jag har varit hos Lille Hugo några mornar för att vara sällskap till dess skolbussen kommer. Hos dotter hittar jag en del heminredning och får inspiration. Lilla sovrummet i stugan är trångt och vi borde skaffa en smalare säng, förslagsvis en som är 120 cm bred. Vi borde tapetsera om , slipa trägolvet och måla garderobsdörrarna och sedan kommer det roliga.

Jag planerar att väva skira långgardiner med effekt silke och en sänghimmel. Efter jag vävt det så kan jag skeda om väven i en tätare sked och väva sängkappor. Kuddar i naturliga färger och sedan skulle det vara fint med hemvävda linnelakan och ett överkast i hålkrus. Kaninfilten som jag vävde i Vilhelmina skulle passa in och så vill jag knyta två linneryor i naturliga färger.

Hängkappan är klar och i köksvävstolen väver jag tyg till avlånga kuddar som ska få tofsar i hörnen. Det är ett jätteroligt projekt och som kronan på verket så måste det bli en kristall krona i taket.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar