torsdag 3 november 2011

Idag...............

Idag fortsätter min dunkande huvudvärk som avhållit mig från bloggandet de senaste dagarna. Jag har bihåleinflammation som känns som om ögonen ska pressas ut från mina ögonhålor. Då jag inte har någon sänka så är det en virus infektion som inte kan behandlas med antibiotika. Då är det bara att härda ut och hoppas att lite fjällluft som jag ska få till helgen kan göra underverk.

Idag ska jag sitta i min Öxabäck nr 513 och dunka på med ripsmattorna som skall pryda golven i bastubyggnadens hall och relaxrum i fjällparadiset.
Alltså kommer dagen att bestå av dunk i huvudet och dunk i vävstolen

2 kommentarer:

  1. Förlåt en fråga: vem har sagt till dig att bara för att du inte har någon sänka är detta en virusinfektion och därför ska du inte behandlas med antibiotika?

    Om jag vore du skulle jag uppsöka annan läkare för en sk. "second opinion". Bihåleinflammation är per definition en bakteriell komplikation till förkylning och den behandlas alltid med antibiotika, i synnerhet när man har såna besvär som du. Det där läker inte ut av lite fjälluft och kan bli riktigt illa om man inte tar hand om det i tid.

    Så har varenda läkare jag mött i hela mitt liv hanterat just mina bihåleinflammationer. Hur restriktiv man än är med antibiotika idag så är just detta något som ska behandlas på det sättet. Så fråga någon annan, kunnigare person. Man kan vara jättesjuk utan att ha någon speciellt hög sänka för den delen också!!
    Lycka till och ta hand om dig.

    SvaraRadera
  2. Tjena det var en läkare här på centralen som sa det, men Jag tror jag ska ta ett samtal med dottern som är distriktsköterka och be henne prata med läkarna på den central hon jobbar på.

    Tack för tipset.

    SvaraRadera