lördag 12 november 2011

Rapport från en frostig fjälldal!

Vi är här i vårt älskade fjällparadis i övre Vojmådalen i södra lapplandsfjällen. Det är så otroligt vackert ute med vit frost överallt. -7,2 grader och ingen snö på fjälltopparna. Sjön är fortfarande öppen vilket är ovanligt för årstiden.
Jag tror aldrig att jag har sett så mycket frost på altanräcket, men vackert är det.
Kaktusarna i köksfönstret blommar enormt och verkar trivas med temperaturväxlingaren i stugan.
Maken eldar i bastukaminen så vi ska få varmt för att jobba vidare i bastubyggnaden, och jag ska senare idag prova att lägga ut mina nyvävda ripsmattor och se om dom passar. Just nu känns livet ganska bra trots min eländiga bihåleinflammation.

1 kommentar:

  1. Å, det ser så vackert ut Barbro!! Och här blommar också novemberkaktusen, men mera i rosa/pärlemor!

    SvaraRadera