lördag 19 november 2011

Invintrad!

Nu har vi sovit sista natten i vår lilla höststuga och vintrat in stugan. Det är så otroligt mysigt där när vi eldar i öppenspis och vedspis.
Spegelbyrån som jag fick av min förra chefs dotter fick änglabeslag och kallas numera änglabyrån.
Kuddarna blev tilltofsade och ligger på plats på sängen.
Kristallkronan är på plats för att lysa upp vårt framtida romantiska sovrum.
Det lilla skåpet lämnade vi i badrummet och skall sättas upp när vi tapetserat om.
Garderobsdörrarna och makapären som skall ska hålla upp sänghimlen är målade, och får stå på tork till vi kommer dit nästa år.
Kornischen blev färdigställd och skall sättas upp nästa sommar då det går att ta sig ut till stugan
Kaninflten blev inte klar och fick följa med hem igen, och när vi kommit hem så åkte jag och dotterns svärfar tillbaka och plockade trattkantareller.
Så nästa år måste vi få igång vatten och avlopp. Vi ska tapetsera om sovrummet och eventuellt slipa parkettgolvet. Överkastet till sängen sitter i vävstolen i källaren och jag planerar att väva gardiner, sänghimmel, sängkappa, ryamattor, lakan och nya handdukar till badrummet. En ny säng ska införskaffas och vi kommer att provligga en säng på kungsängen någon gång när vi åker söderut. Det finns hopp och det är så kul att planera för vårt romantiska sovrum och vi har kommit en bra bit på väg.

3 kommentarer:

  1. Hejsan,
    härligt att tapetsera om. Det skulle vara roligt om du vill visa upp ditt projekt på Byggla.se. Är du intresserad kan jag erbjuda en morot. Vi har även en golvtävling och badrumstävling som pågår just nu. Maila mig på vendelabyggla@gmail.com så berättar jag mer!
    /Vendela

    SvaraRadera
  2. Tjusigt värre! Ifall du inte hunnit bli senil innan nästa vår så har du nåt att se fram emot alltså! ;) Jag skulle ha himla svårt för att lämna nästan färdiga saker sådär när jag vet att jag får fortsätta först om ett år, haha..
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Jo nog är det svårt att lämna ett halvfärdigt projekt. Men med mig egnablandade färg så går torkningen långsamt. Sängarna ska tillbaka till familjen Valan och vi ska skaffa en smalare säng,140cm. Innan vi sätter in nya sängen ska det vara tapetserat och klart, och när nu vägen snöar igen så inser vi att vi inte kan fortsätta i år utan att vi måste vänta tills det går att köra dit igen, och det ska blir jättespännande att få det klart. Vatten och avlopp är högprioriterat för lilla höststugan nästa år, så jag trampade igenom golvet på uteskitan för någon vecka sedan.
    kram från mamsen

    SvaraRadera