måndag 21 november 2011

Slutbobinat för ett tag

Japp, nu kan jag inte använda den fantastiska maskinen i källaren då vi lyft in vedlådan och soffan som ska till bastubyggnadens hall i fjällparadiset. Soffan fanns här på logen och vedlådan köpte jag på loppis för 50 kronor för några år sedan. Soffan ska få lock med ett tyg som jag vävt och var tänkt till draperier. Det skall vara rött svart och grönt i bastubyggnaden och då passar det rödsvarta ylletyget på sofflocket.
Normalt så vill ingen hämta ved och särskilt inte jag som är livrädd för råttor och möss, som brukar vistas i vedboden. Jag har därför målat in en uppmaning till alla som öppnar vedlådan när veden nästan är slut.
Soffan, vedlådan, soffbord och en annan soffa ska med till fjälls när vi åker upp nästa gång och det ska bli så spännande att se hur det blir.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar