söndag 13 november 2011

Jobbarhelg!

Vi är hemma igen efter en riktig arbetshelg i fjällparadiset. Maken har fixat skorsten, spikat och dragit rör. Jag har gjort ripsmattorna klara, städat kylskåp och målat. Makens whiskyskåp är uppsatt och lilla bordet med symaskins- underrede är på plats liksom spegelbyrån och kylskåpet.
Innan vi lämnade vårt bastuprojekt så var jag tvungen att prova om ripsmattorna passade och tog några bilder. Vi proveldade i kaminen som så småningom ska värma upp både tvättstuga, hall och relaxrum.
Kylskåpet är på plats i hallen och blir bra när Gärdins kommer med sina backar med mat i. I kylskåpet ska jag ha  laxmackor och vitt vin att bjuda på när vi kommer hem från våra fjällturer.
Spegelskåpet är på plats, men fick inga beslag denna gång. Skåpet ser snett ut, men det beror på en trött fotograf som målat i flera timmar. I skåpet ska vi ha alla fina Ittalaglas som vi köpt för ändamålet.
Kylskåpet är tomt nu, men jag skulle gärna göra en tur till Tallin och köpa Estländska goda Sakuöl till de bastubadande människorna, innan den riktigt härliga vårsäsongen kommer.
Solen lyste en del, men det är nog sista gången vi ser solen i vårt fjällparadis i år, då solen inte orkar över fjälltopparna i december och fram till slutet  på januari.
Helgen har varit slitig, men jag älskar det här livet och vill inte byta ut en enda sekund. Nästa gång vi åker upp så har vi soffan till hallen, soffan till relaxen, rumsbordet och en vedlåda med, och strävar efter att kunna basta första gången till jul.

2 kommentarer:

  1. Attans så fint det blir!

    SvaraRadera
  2. Jo det tycker jag också och ändå är det mest bara gamla grejer som renoverats och kommit på plats. Symaskins-underredet är från ön, Hörnskåpet dörr är original från min mormor, resten har snickaren gjort. whiskyskåpet på väggen är även snickarens verk, och spegelskåpet är mitt impulsköp i somras när jag skulle köpa skålar till ön. Och ändå bättre kommer det att bli när dom röda sofforna kommer dit och även soffan i hallen som jag hittade på logen och som målats och ska få tyg på locket för att passa in.

    Spännande värre blir det.

    SvaraRadera