söndag 15 april 2012

Avresedag = solskensdag!

Visst är det typiskt, att när vi ska ska åka hem från vårt fjällparadis så lyser solen från en klarblå himmel, och det blir jättetungt att vara inne och packa och städa.
Väderpinnen kröker sig och går nästan in under hängrännan och solen värmer ljuvligt.
För att bevara lite av den ljuvliga påsken så får de gula gardinerna i köket hänga kvar, den gula kudden får ligga kvar i fåtöljen och det gula överkastet ligger kvar på sängen.
Jag älskar påsken med dess trevliga släktkalas och härliga turer över fjäll och sjö. Nästa år så hoppas jag hinna väva gula påskmattor i rips, och gula handdukar till badrummet i fjällparadiset. Sammantaget så tycker jag att påsken har varit rolig med undantag av min exsvägerskas alltför tidiga bortgång. Och jag säger som min äldsta dotter att det är tur att Jesus är uppstånden så vi får uppleva en ny rolig påsk nästa år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar