måndag 16 april 2012

Idag............

Dagen fortsätter och jag försöker blåsa upp mig, för att få något vettigt gjort, men vettigt vet jag inte om jag gjort då jag lät en gul duk följa med i vittvätten. Resultatet blev en gul vitvätt och jag vet inte hur jag ska få den vit igen. I tvätten finns även mammas broderade påskduk dom jag är rädd om. Jag kör tvätten en gång till utan den gula duk som var med vid förra tvätten och ber en liten bön att den ska bli vit igen. Det som ska manglas är stänkt och en potatispanna är färdigkokt. Jag bakar limpor och får då chans att sitta i köksvävstolen för att ha koll på ugnen.
I övrigt så har jag pratat med min syster, och även med min exsvåger som nu är änkeman. Jag fick veta att Margot inte ville ha några blommor på sin begravning, utan allt skulle ske mycket enkelt. Då får det bli läkare utan gränser eller ge pengar till något get-projekt i Afrika, för det tror jag att hon skulle gilla och le i sin himmel åt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar