torsdag 5 april 2012

Rapport från en fjälldal!

Nu har vi sovit första natten här i fjällstugan efter att ha rattat Volvon de 37 milen upp till stugan. Maken har skottat och jag har strukit dukar och förberett min matdag då vi ska på 50-års kalas imorgon. Råken har gått upp mycket och när det finns tid ska jag sätta mig vid stranden och se på Strömstaren och höra ljudet av när isen lossnar och flyter vidare.
Men först så ska vi kalasa både här och där, och jag är ganska nöjde med de förberedelser jag redan gjort.
Rödbetsrakorna är färdiga och förpackade för att läggas upp och dekoreras när det blir vår matdag.
Sorselepeston är klar och är mycket populär bland oss vitlöksälskare. (dock inte maken)
Frallorna som vi ska ha i mackajärnen är klara och den mesta av brockoli taj mahal är gjort. Kvar är att skala potatisen och förfritera det som ska blir klyftpotatis. Laxpaten kanske även den ska färrdigställas under dagen, men snart så ska jag sätta mig i bastubyggnadens relaxavdelning och väva band och njuta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar