tisdag 10 april 2012

En dag med utflykt och vila

Igår var det som sagt årsmöte för vägföreningen här hos oss. En av våra trevliga grannar ville bjuda på middag, men vi tackade nej då vi ville ha en lugn dag efter alla kalas. Det blev en tur med snöskotern, och sedan så tillbringade vi några timmar i bastubyggnadens relaxrum där jag vävde brickbanden klara.
Banden ska jag sy fast på filtarna jag vävt just till bastubyggnadens relaxrum. Sedan bastubad, tv-tittande och en skön nattsömn. Jag sover jättebra efter ett bastubad, och jag längtar verkligen tills vi får in vatten och duschkabin som är planerat till sommaren. Idag har jag storkok och kylskåpsrensning, men nu ska jag sätta mig i vävstolen och solva innan vi ska över till grannen och äta middag.

2 kommentarer:

  1. Jättesnyggt band! Vilka filtar det ska bli! Du visar dom väl sen?
    Hälsningar Monika

    SvaraRadera
  2. Det kommer, men jag måste väva mer brickband av samma sort och tror att jag ska väva dom i en liten glimåkra vävstol, där jag kan sprida ut varpen mera.

    Hälsningar Barbro

    SvaraRadera