tisdag 3 april 2012

En båtgardin!

Dagen har varit intensiv med städning och matlagning. Som tidsoptimist så tänkte jag mig hinna måla skåpet som står uppe i garaget, men jag känner mig urblåst och väljer att sitta i köksvävstolen istället. Köksgardinlängderna hänger på tork i källaren då jag krympt dom en del och tycker att munkabältsmönstret träder fram bättre efter en tvätt eller blötläggning. På gång nu, så vävs det båtgardiner till båten Neptunus.
Jag gjorde ett försök att väva gardinerna förra året, då i cottolin och en gardinlängd för lite. Men det passar bättre med en tunnare kvalitet och den här gången ska jag ta till ordentligt så det inte blir för lite. I morgon så fortsätter min matlagning som ska göra mig lite ledigare och mer social under den matdag som blir vår under påskhelgen.

Båtens kapten kanske kommer skotrande över fjället till oss och jag hoppas att han blir nöjd, då han själv valt färgerna till sina båtgardiner, som han får senare i vår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar