tisdag 15 maj 2012

En målningsdag!

Gårdagen var tuff med brädmålning från morgon till kväll. Kl 22:00 var sista brädan målad och den sista färgskvätten räckte till en del av bordet som ska få sin slutliga plats i tvättstugan och som jag i framtiden ska vika tvätt på. Jag var trött, men tjurig och besluten att jag ska måla färdigt, och när vi kommer hem från vår Skåneresa så bör panelbrädorna vara torra,och då blir det makens tur att spika upp dom i lillstugan som vi har här, och hittills fungerat som kall förråd.
Sen slutliga färgen på bordet är inte bestämt, men det lutar å grönt, gult eller engelskt rött på underredet och lådorna. Skivan som snickare stig slipat upp ska bli träfärgad. En tur in till tätorten, och sedan vitmålning av två bord, en vedlåda, en tallrikshylla och eventuellt en stegstol. Jag har fått tillbaka dörrarna listade från snickaren och skulle vilja måla linneskåpet ljust grönt, men tror inte att spacklet hinner torka innan jag ska packa inför vår resa söderut senare i dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar