onsdag 30 maj 2012

Mitt gå och- löpband!

Oj vad jag gillar mitt gå och- löpband som jag kliver på varje morgon jag är här hemmavid. När jag vaknar är jag stel och klumpig, och efter frukosten så kliver jag på bandet och går i rask takt minst en halvtimme samtidigt som jag ser nyheterna på TV.
För varje dag så pressar jag mig att gå lite snabbare och längre,och faktiskt så märker jag skillnad hur min kondition sakta men säkert förbättras, och jag mjuknar i lederna efter min dagliga promenad.
Maken som har ett ben längre än det andra trivs inte att gå på brädan utan föredrar sin träningscykel.

I framtiden om jag får min planerade vävstuga i ladugården, så kommer det stora rummet uppe bli ett rum med gåband, träningscykel, roddmaskin och en stor TV på väggen framför.

Tilläggas bör att visst kan jag ta en promenad ute istället, men min hälsporre som jag har på båda fötterna gör att jag törs inte rusa iväg på byvägen för att kanske få så ont att jag inte kan gå hem, gör att vi skaffade gåbandet, som jag kan kliva av om smärtan i hälarna blir för stor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar