onsdag 23 maj 2012

Linneskåpet................

Linneskåpet är nu färdigmålat och får stå på tork i 2 veckor innan min ockupation av makens revir (garaget) är över.
Det är däremot inte dörrarna som skall målas i flera omgångar. Listen på dörrarna ska målas Engelsk röd och sedan ska det bli något kurbits innanför listerna. Men dörrarna får jag måla på något annat ställe.
Färgen är grågrön vilket inte syns på bild, och dörrarna är ljust gula innanför listerna. Det är roligt att skapa och det känns så bra att göra något roligt av mina svärföräldrars linneskåp och som ingen är intresserad av. Skåpet är väl berest mellan barnens olika boende, men nu ska det få sin slutliga plats i källaren och får bli lagringsutrymme för tomma frysförpackningar.

3 kommentarer:

  1. Det verkar att bli fint. Men du, man ska ha öga till att se vad man kan göra utav gamla skåp också, och det verkar du att ha, så tycker jag att du verkar vara en riktig matmamma med goda smaker.... också hälsar Lisbeth

    SvaraRadera
  2. Å, är Rexxie här och hälsar på kusinen min! Så trevligt ,-)

    SvaraRadera