söndag 13 maj 2012

Stugvisit.............

Japp, nu har vi kört upp lillbåten till sin rätta båtplats och besökt stugan på ön för första gången i år. Där har stormen Dagmar härjat, då både träd, planket på baksidan och uteskitan blåst omkull, och det gick fort att skotta ur skitan då dasset låg på backen. Vattnet blev inte påkopplat då några rör måste bytas ut. Det som retar mig var att jag tog med mellankameran utan att kolla om det var ström i batteriet, och kameran var stendöd. På väg hem så föreslog jag att vi skulle åka till lilla höststugan för att se om Dagmar hade blåst omkull några träd. Då vi måste förbi hemma för att hämta nycklarna så tog jag med lilla bloggkameran och i den fanns det ström. På sörsidan som vi kallar stugan såg det ut som vanligt. Huset stod kvar och inga omkullblåsta träd på tomten.
Jag blir varm av ömhet när jag ser min mammas gamla bord som är så vackert, och fått sin plats i vår lilla höststuga.
Höststuga kallar jag det då vi på sommaren oftast är ute i stugan på ön. Höstarna däremot är underbara när vi kan vandra i svampskogarna runt lilla höststugan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar