torsdag 10 maj 2012

Linneskåpet.............

Linneskåpet fanns här i huset när jag flyttade in, sedan har det fraktats mellan barnens första boende både här i länet och utomläns. Det var med blodsmak i munnen som vi burit det upp och nedför trappor i deras olika boende. Så småningom var det ingen som ville ha det och det har blivit stående på logen, där fukten inte varit snäll mot den fanerade ytan.
Jag tänker tillbaka till mitt barndomshem där det fanns ett liknande linneskåp i mina föräldrars sovrum, och var nog den finaste och dyraste möbeln dom hade.

Under påskhelgen råkade jag se ett skåp på ett TV-program från Finland och fick en ide. Sagt och gjort så hjälpte maken mig ta ner det från logen och det har nu målats med grundfärg två gånger. I morgon ska jag ta dörrarna med mig till snickaren och fråga om han kan sätta sätta dit några lister och sedan ska skåpet målas ljust grönt och dörrarna kurbitsmålas.

Skåpets planerade plats ska bli i källaren där jag ska förvara tomma frysförpackningar i. Skåpet har en del skavanker, men det gör inget, då jag får utöva min kreativitet till fullo på ett skåp som ingen vill ha. .

2 kommentarer:

  1. Väntar med spänning att se resultatet. Det ska bli roligt att se. Det kanske blir så fint så det blir mersmak.- och kommer upp ur källaren?
    Hälsningar Monika

    SvaraRadera
  2. Hej problemet är bara att jag är galen i gamla skåp och det finns knappt någon plats att placera det på. Men den som lever får se.

    SvaraRadera