torsdag 26 juli 2012

En ide.................

Dottern är kontaktperson till en kvinna med en liten son. Förra året var dom här och i morgon är det dags igen. Maria tyckte att det var det bästa hon varit med om. Jag blir glad över att dela med oss med av det goda liv vi har, Jag har i färskt minne när min yngste son på skoldagens första dag berättade att han har kört en jättestor båt när han kom tillbaka till skolan efter sommarlovat

Så nu har jag tillsammans med båtens Neptunus ägare bestämt att han kommer hit ut på lördag  förmiddag och vi tar en  liten tur med båten och kanske lille Kelvin får hålla i rodret och har något stort att berätta när han kommer tillbaka till skolan i höst.
Jag har vävt gardiner till båten Neptunus och har symaskinen med mig hit till ön, ock då passar det bra att sitta i båten Neptunus, när han ligger vid bryggan vid landström och sy gardinerna på lördag eftermiddag.

Jag tycker att det är så viktigt att barn har något roligt att berätta när som kommer tillbaka till skolan efter sommarlovet.

3 kommentarer:

  1. Min faster Anna-Maria ville att lilla barnbarnet skulle ha nånting spännande att berätta för kamraterna när terminen började, så faster bjöd barnbarnet på en resa till Finland med jättestor båt . NU skulle hon väl bli glad, åka utomlands och allt!
    När skolan väl började igen, då frågade faster barnbarnet vad hon hade berättat om?
    Jo, det allra bästa under hela sommarlovet, det var när hon hade fått cykla själv till Ica!
    Det är så UNDERBART med ungar, tycker jag! En resa med er båt kan bli världens äventyr ,-))

    SvaraRadera
  2. Fast nu för tiden får man inte berätta om sommarlovet, med risk för segretion... Barn utan upplevelser ska inte behöva stå utanför är tanken. Så i år har alla på H´s skola fått i uppgift att hitta en sten och berätta vad som var bra när de hittat stenen, tex om himlen var blå, om det var varmt, om stenen var mjuk. ... Bara för att minska magontet för de som tex tillbringat hela sin sommar i trapphuset väntande på sina föräldrar efter jobbets slut...

    SvaraRadera
  3. Jo även om man inte får berätta så kan det ge ett barnen ett gott minne för sig själv.

    SvaraRadera