söndag 1 juli 2012

Helgsummering..............

Vi när hemma nu efter en helg i fjällstugan och att ha blivit bjuden på middag hos dottern i grannbyn. Våra kaktusar hade blommat ut och blev nog lyckliga av att äntligen få vatten.
En tur ner till Kittelfjäll för att handla lite mat och diesel till traktorn då maken skulle bättra på vägen, och på vägen tillbaka till stugan så fick jag en fin vy över fjället.
TV: n fungerade inte så mesta tiden spenderade vi i bastubyggnadens relaxrum,
där vi bland annat föreviga några kärrsnäppor som satt på några stenar ute i sjön.
Maken satte igång  myggjagarapparaten för att göra nästa vistelse i fjällstugan lite behagligare. Våra grannar har också en myggdödarapparat, som förbättrar även vår miljö utanför stugan.
Vädret var blandat, men morgnarna var fina och det är så underbart att sitta på altanen med kaffekoppen och se ut över sjön och fjällen. 
Maken har sänkt hörnskåpet i hallen i bastubyggnaden och genast så såg det mycket bättre ut.
Våren är ovanligt sen då det fortfarande ligger en del snö på fjällen runt om stugan. Nu dröjer det några veckor innan vi åker upp igen, men vi ska absolut inte vänta lika länge som sist. Även om det är mycket annat som sker den närmaste tiden så längtar jag tillbaka till stugan.
Som dåligt planerande tidsoptimist så blev det inget bastubad, inte heller vann jag kriget mot trådarna, men är för snål för att kasta garnet innan jag fått ut så mycket som möjligt av spolen. Jag fortsätter därför med trådarnas krig vid ett senare tillfälle.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar