onsdag 25 juli 2012

Skåååp hurra........................

Jag har beskådat skåpen jag fick i går och är jätteglad. Klaffbyrån är i bra skick och jag ska be snickare Stig göra den låda som fattas. Byrån ska skrapas och förmodligen måste jag ta till kaustisk soda och tapetklister för att få av färgen. Sedan ska den slipas och målas på traditionellt vis. Vilken färg har jag inte bestämt ännu, men den måste vitmålas först innan jag ådringsmålar, chablonmålar eller kurbitsmålar delar eller hela byrån.
Den andra skåpet som är lite nyare ska jag grundmåla med en grundfärg och sedan måla över med min egenblandade färg. Vit tror jag den ska bli både invändigt och utvändigt och sedan ska jag köpa beslag när vi kommer ner till Göteborg för sonens 20-årskontroll efter hans hjärtbyte i höst. Beslagsbutiken heter butiken som ligger på Hissingen, men finns även som nätbutik. En drömbutik för en skåpälskande bloggmadam som mig.
Lite rolig var den lapp som låg i en av lådorna på klaffskåpet som berättade att Helge Kristoffersson den 27/2 1953 akut besökt Landstingets Tandpoliklinik i Bjästa och för detta betalt 7 kronor.

1 kommentar:

  1. Tjusigt! Blir så klart avis då. Fast jag vet ju inte riktigt hur jag ska lösa det här med mitt pysselhörn. Har funderat på ett klaffbord, men ett klaffskåp vore nog bättre där, så man får lite pysselförvaring. Har bott här i över ett halvår och de bruna kartongerna med pyssel står fortfarande kvar på vardagsrumsgolvet... Men får du reda på nåt väldigt billigt så får du gärna hojta!

    SvaraRadera