tisdag 31 juli 2012

Vår kärlek till tingen!

Jag tänker på vår kärlek till tingen och alla har vi nog någonting som vi hyser en särskild kärlek till. Min kusin Elisabet älskar vackra fönster, Linda Isaksson älskar trasmattor, vilket även Loppberga gör. Jag själv älskar gamla vackra skåp, både att renovera och äga dom. Maken har sagt att han ska skaffa en till traktor för varje gammalt skåp jag drar hem, och jag må säga att han ligger efter i antal.

Det här skåpet  var det första skåp jag målade efter en målarkurs. Det stod uppe i bagarstugan hemmavid, och har sedan många år sedan fått sin slutliga plats i fjällstugan där vi befinner oss för tillfället.
Har ni något skåp att visa så maila mig gärna bild och avsändare så publicerar jag det på min blogg

1 kommentar:

  1. Åh, så fint skåp. Förstår din glädje. Och vilken tur att du har plats :).
    Jag hoppas vi får se dina "nya" skåp målade och klara.
    Hälsningar Monika

    SvaraRadera