måndag 18 mars 2013

En mattrasförberedelseklippningsdag.....

Idag så snöar det ute så inte blir det någon mattrasklippning i solsken inte, men istället så ägnar jag dagen åt att sy och förbereda textilier för att klippas till mattrasor.
Jag syr ihop dom till tunnlar på min overlocksymaskin och syr sedan en trestegs-sixsax över sömmen på min vanliga symaskin. Jag tycker inte om hörn på mina klippta mattrasor och undviker detta genom att sy tunnlar som jag klipper runt.

En del av de oklippta mattrasorna ska batikfärgas då jag behöver några somriga trasor som jag ska väva en matta i dubbelväv till vår nya uteskita på ön där vi har vårt sommarparadis. Det känns bra att ha trasorna färdiga för klippning då det stundar fina soliga dagar framöver, då det ska bli underbart att sitta ute i solen och klippa mattrasor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar