torsdag 14 mars 2013

Med posten kom dom här.....

I går kom dom, beslagen som jag köpt på tradera. Jag ska erkänna att jag är oerhört förälskad i fina lådbeslag som har fått förgylla alla gamla skåp vi har.
Åtta av beslagen ska placeras på lådor under två vävpallar som snickare stig gjort åt mig. Jag tycker att det är oerhört praktiskt att  ha lådor under vävpallarna där jag kan förvara ting som används till vävningen. Två av vävpallarna har inga beslag men kommer nu att färdigställas och bli lika praktisk som vävpallen jag jag i källaren till min gamla Öxabäcksvävstol.
Tips för er som gillar fina beslag. I Göteborg på Hissingen finns Beslagsbutiken som är en dröm för mig och andra. Dom har en nätbutik, men den går absolut inte att jämföra med den som finns i Göteborg, och säkert finns det flera bra butiker som jag själv inte har vetskap om.

Jag har två vitmålade gamla skåp som jag saknar beslag till, och vid höstens resa till Göteborg, dit vi åker för kontroll av sonens hjärt och- njurttransplantationer, så ska jag absolut dit för införskaffande av beslag till de två skåpen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar