tisdag 5 mars 2013

Pådragning av linnevarp....

Idag har vi varit hemma hos en av vikvävarna (de som  väver i vår gemensamma vävstuga i Vik) och dragit på en linnevarp. Innan pådragningen så fick vi en god lunch och efter en god  kaka med vaniljsås och kaffe.
Det var en lycklig och lättad vävkompis vi lämnade sedan varpen satt på garnbommen och färdig för att solvas. Jag säger att den här "Restaurangen" återkommer jag gärna till och det gick så bra att dra på linnevarpen så jag blir själv ganska sugen på att väva något med lin i varpen. Framtiden får utvisa om det blir av eller ej.
Nu närmast så ska jag ägna mig åt att vävar färdig draperiet till fjällstugan som jag har i min Öxabäck i köket och dom här svarta gallergardinerna som jag väver i min Öxabäck nr 513 i källaren.
För nog skulle det vara trevligt om gardinerna satt på plats i relaxrummet i vårt fjällparades innan påsk. Men som obotlig tidsoptimist så lär inte det målet uppnås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar