fredag 22 mars 2013

Fjällpackning......

Jag packar för vår resa till fjällstugan senare idag då vi styr volvon med släpvagn de 37 milen till vårt fjällparadis. Lite drygt 2 veckor kommer jag att vara där. Maken åker hem på söndagskväll för att jobba några dagar innan han åker upp igen på skärtorsdag. Som obotlig tidsoptimist så har jag med mig min pyssellåda, där jag har ett överkast som jag vävt och virkar en uddspets runt om. Matttrasklippning ska med och även plåtbobiner och silkesgarn som jag ska veva upp på bobiner.
Studieböcker ska med, för det kan ju bli dåligt väder och då passar det bra att plugga. Jag hoppas även hinna virka några uddspetsar till hyllan som ska placeras i nyskitan ute på ön. Grannen frågade om jag inte skulle sakna mina vävstolar här hemma då jag ska vara uppe i stugan så länge, men jag berättade att jag har en liten vävstol i fjällstugan där jag ska väva kökshanddukar på 6 skaft till stugan, så någon vävabstinens blir det knappast tal om.

Men det ska bli jättetrevligt att komma upp till fjälls och träffa hela min stora härliga släkt, och som vanligt försöker vi även denna påskhelg att göda ihjäl varandra. Men ni ska veta att jag längtar till den här stugan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar