fredag 17 januari 2014

Ett paradis för de vävintresserade.........................

Idag har jag varit på Edbergska gården i stan sedan tidig morgon och vävt. Två rum på övervåningen finns med vävstolar med spännande innehåll.
Jag har vävt randigt möbeltyg i oliksidig kypert till den blågrå soffan som vi har på övervåningen.
Till kuddar har jag vävt enfärgat grått och blått tyg som ska bli kuddar som passar till soffan och sofftyget.
Det är en underbar fin miljö i huset, och nu nu när vi tillfälligtvis bara har en bil så åker jag in till stan med maken, väver en stund på morgonen, går till Miroi och är där till lunch och går tillbaka till vävstugan och väver där tills maken jobbat färdigt. och jag ska säga att det är ett paradis för den vävnörd jag som bloggmadam är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar