måndag 27 januari 2014

Min vilda linnerya......................

Jag knyter och knyter, och det går så sakta. Hittills har jag vävt och knutit ca 12 cm som i slutändan ska bli två stycken ryor på vardera två meter.
Det känns bra att väva de ryor jag planerat länge, och använda det inslag som jag fått från olika håll. Med i materialet så finns det små fina provhärvor som makens förfäder fått pris för som duktiga spinnerskor. Även det kommer jag att slå in i mattorna som ska får sin slutliga plats i lilla höststugans romantiska sovrum. Varpen är i lin och inslaget 'är lin och mellan varje varv så slår jag in tre inslag av lintrasor som en gång varit linnelakan i vårt sovrum som nygifta. Så visst passar det bra att återanvända i en matta när vi i sommar firar 19 år som gifta.

3 kommentarer:

  1. Du har inte funderat på att börja sälja lite av all din energi? undrar lättjefull kusin i landet Halland.

    SvaraRadera
  2. Det där tror jag kommer att bli riktigt härliga mattor. Och så fint att kunna använda "material med minne" på det där viset.

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga mattor det kommer att bli! Ser verkligen fram emot att få se dem på plats i det romantiska sovrummet. Kan verkligen se det framför mig och det kommer att bli så bra!
    Och ett fantastiskt sätt att använda gammalt lingarn på.
    spännande!
    Lycka till!
    /Sanna

    SvaraRadera