fredag 31 januari 2014

I min egen lilla värld av drömmar.................

Ute faller snön och jag sitter i min mattvävstol och knyter och skyttlar. Det går framåt så sakta, så sakta,
Men vad gör det, då det är ett tag tills vi öppnar lilla stugan för sommaren. Jag har gott om tid att tänka när jag sitter och knyter och tänker på den kommande våren och sommaren och drömmer om ett växthus. Jag ska erkänna att jag många gånger drömt om att kunna odla alla grönsaker vi behöver, men dit är det långt om för att säga omöjligt. Jag tycker om att skapa och odlandet är ju ett sorts skapande i sig.

Nu innan odlingssäsongen kommer i gång så är det vävning som gäller, och jag känner mig privilegierad som kan väva och få de textilier jag behöver till hem, barn båt och stugor, och jag  gillar projekt som att skapa ett romantisk sovrum i lilla stugan vid Skulesjön eller inreda vårt nya fina timrade utedass på ön. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar