tisdag 17 mars 2009

Äntligen framme efter en dålig vägbeskrivning



Usch vad jag känner mig dålig och virrig. Nyss anländ till destination Hälsingland med trevliga anställda som ska ta sig an en stor uppgift med sig hem om några dagar. En vägbeskrivning från Eniro skulle underlätta det hela och naturligt hitta vägen till vårt boende direkt. När vi efter min kartläsning tycks kommit på helt fel väg, ringde jag Herrgårdsägaren och frågade. Naturligtvis så hade vi kommit på avvägar och fick en guidning till rätt destination. Det känns liksom när jag slutade efter 10 års arbete som pressfotograf, och fick höra av en reporter att han förlorat 5 år pågrund av mina dåliga vägbeskrivningar.

Virrigheten består i att jag för andra gången i vinter glämmer mina hanskar på bussen. Under en resa glömde jag även en min favoritkudde som jag brukar ha när jag åker buss och bil. Den här gången hade jag tur att jag idag kunde hämta mina senast glömda hanskar i en låda för glömda saker. Stora moln på min himmel idag, men med en strimma ljus ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar