söndag 15 mars 2009


Tänk att en helg kan gå så fort. Jag har nyss kommit hem och nu är det snart dags att ta bussen till Vilhelmina för en ny arbetsvecka på Vilhelmina kommun. Lite har jag hunnit med i helgen som friserat maken, satt om blommor och köpt en kamera på nätet. O! vad jag ser fram emot att få den för att dokumentera vardagen runt om mig. Ja visst det har jag förträngt, det blev ett vinnande bud på vävgarner på tradera i fredags. Sedan har jag provat min motorsåg. en alldeles egen som förhoppningsvis gör mig lite mindre beroende av maken. Kedjan var lite slö men maken har lovat åtgärda detta innan jag skall såga upp vedhögen till fjälls som jag fick av grannen. Då får jag användning av tippstativet och de 18 vedsäckar som jag köpte i höstas.
Det känns hårt att lämna maken hemma när jag snart åker iväg, men som tur är så finns Bin Laden som sällskap. Det är grannens sons katt som numera nästan till hör oss, eller åtminstone äter hos oss. Katten är lika kär i maken som jag själv är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar