tisdag 24 mars 2009

En dag på jobbet


En dag på jobbet kan vara oerhört varierande, från glada skratt till krävande och elaka telefonsamtal från dom som inte fått de positiva beslut dom förväntade sig. Jag brukar vara tidig på jobbet, för att göra bort en del pappersjobb innan telefontiden mellan klockan 08:00 till 10:00. Under den tiden kan jag även sitta över en kopp kaffe och vakna. Varje tisdag efter telefontiden har vi ledningsmöte med de övriga omsorgscheferna som jobbar inom äldreomsorgen. Det brukar mellan alvarliga stunder hända att vi brister ut i gapskratt som idag när vi plötsligt hamnade i en möbeldiskussion. De tråkiga är elaka e-postmeddelande och telefonsamtal från dem som känner sig orättvist behandlade då de inte fått de beslut önskade sig. Jag tänker att nu skjuter du på budbäraren, men säger att mitt jobb är att verkställa de redan fattade besluten, och har ingen befogenhet att ändra i besluten. De finns stunder då jag avundas kusinen som jobbar i en ICA-Butik och möter glada hungriga kunder. Hur som helst så stortrivs jag och ångrar inte ett dugg de år jag lade ner på studier.

A day on the job can be extremely varied, from the happy laughter to the demanding and nasty phone calls from those who have not received the positive decision ruling expected. I tend to be early at work, to make out some paper work before the phone time between the hours 08:00 to 10:00. During that time, I can also sit over a cup of coffee and wake up. Every Tuesday after the phone we have ledningsmöte with the other nursing leaders who work in the elderly. This is usually between serious moments happen that we lack in guffaw as today when we suddenly got into a furniture discussion. The sad thing is nasty e-mails and phone calls from those who feel unfairly treated when they have not received the decision wanted. I am thinking that now slide on the messenger, but saying that my job is to execute the decisions already taken, and has no power to alter the decisions. There are times when I envy cousin who works in the ICA store and face hungry customers happy. Be that as much I enjoy and not regret anything at all the years I spent on studies.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar