onsdag 25 mars 2009

Att byta jobb


Att byta yrke förr i tiden ansågs som om man var en hoppjerka och inget att lita på. Tänk vad tiderna förändras. Idag är det bra med en bred kompetens för att vara tillgänglig för olika jobb på arbetsmarknaden. Jag har själv bytt några gånger och glad för det jag har fått uppleva. Alla jobb har både fördelar och nackdelar. Ibland längtar jag tillbaka till företagandet, men tycker att det är fantastiskt tryggt och bra att få en lön varje månad, samtidigt som jag har ett roligt och intressant jobb. Det är bara ett fel, för tänk om jag hade detta roliga jobb på hemmaplan och fått vara nära min familj. Men peppar, peppar i morgon har det gått 6 månader sedan jag började på det här jobbet. Då det är ett vikariat så är jag inne i halvtid nu, vilket känns bra. Tiden har gått jättefort och veckorna består bara av måndag och fredag. Tiden går fort när man har roligt, och jag tänker på mina 10 år som företagande som gick lika fort. Idag finns bara en massa tvål-bitar som skall bli tvålsnören och en liten kokbok, kvar av företaget som jag gjorde under en aktiv tid.

Switching profession in the past were considered as if it was a ROLLING STONE, and nothing to rely on. Imagine what the times are changing. Today, it is good to have a broad expertise to be available for different jobs in the labor market. I myself have changed a few times and glad for what I have seen. All jobs have both advantages and disadvantages. Sometimes I yearn back to business, but think it is wonderful, safe and good to get a salary every month, while I have a fun and interesting job. It is just a mistake, for what if I had the fun job at home and had to be near my family. But pepper, pepper tomorrow , it has been 6 months since I started on this job. Then it is a substitute, I am in the mid-term now, which feels good. Time has gone very fast, weeks and consists only of Monday and Friday. Time flies when you have fun, and I think of my 10 years as business went very quickly. Today there are just a bunch of soap-pieces that have to be the soap, ahead of a small cookbook, left the company as I did during an active period.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar