lördag 2 januari 2010

Matförgiftad?

Jag tror att jag är matförgiftad på årets andra dag. I går när vi kom tillbaka från Fatmomakke så tänkte vi ta en enkel middag i skenet av stearinljus. Det blev en räkkväll och i morse när min underbart snälla make kom med fikabrickan så funderade jag hur jag i all sin dag skulle få i mig detta. Jag som älskar stora brakfrukostar.
Jag känner igen symtomen från en matförgiftning jag fick i Katerine i Grekland för ett tiotal år sedan då vi några i sällskapet åt musslor den sista kvällen. På flygplatsen i Tessaloniki så var somliga av oss grön i ansiktet, men vi som tog några Whisky på planet hem återfick ansiktsfärgen snabbare än andra.
Dagen har hittills bestått av sängläge och medicinering med Whisky, inte gott men jag vill bli frisk och få något vettigt gjort.

God fortsättning på det nya året önskar en knäckt bloggmadam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar