tisdag 5 januari 2010

Tillbaka i hemmet!


Så har vi sovit första natten hemma efter att ha varit uppe i fjällstugan över jul och nyår. I dag känner jag mig nöjd som skrivit min uppsats nästan klar. Det som återstår är korrekturläsning av make och äldsta dotter. Hon lovar att hjälpa mig med min uppsats om jag hjälper henne med sin D-uppsats då hon läser till distriktssköterska. Maken har inget val, eftersom det ingick i vårt äktenskapsavtal att vi ska hjälpa och stötta varandra.
Vi har det svinkallt här och då är det gott att kunna elda i kakelugnen i salen. Det var en skön och avkopplande kväll vi hade igår när vi satt i rockokomöbeln med Binladen och ett glas vitt vin och hörde spraket från elden.
Idag så skulle vi bjuda dotterns familj på den sedvanliga trettondagsaftons middagen. Men då Hugo fyller 5 år idag och Bloggmadamen vill bli bättre från sin förkylning så blir det middag i morgon i stället.

1 kommentar:

  1. "Maken har inget val, eftersom det ingick i vårt äktenskapsavtal att vi ska hjälpa och stötta varandra." He he, är han av samma uppfattning ;-)

    SvaraRadera