måndag 18 januari 2010

Snyft, snyft, snyft!


O så gripande serien är som heter spårlöst. Jag skulle ju så gärna vilja hitta min sons biologiska mamma och berätta vilken fin kille jag fick bli mamma till. Men i Etiopien är det nog svårt att hitta hans föräldrar då han är lämnad vid en port i Addis Abeba av någon okänd person. En positiv del i tragedin är att någon har försökt behålla honom då han var ca ett halvår när han kom till barnhemmet.


Jag skulle gärna vilja åka tillbaka och visa honom barnhemmet där han bodde under ett och ett halvt år. Tyvärr går inte det då han är både hjärt och- njurtransplanterad och inte får ta vaccinet mot gula febern som är ett levande vaccin och riskabelt för hans redan nedsatta immunförsvar. Men tänk ändå att jag fick den fina äran att bli hans mamma och se honom växa upp till den unge mannen han nu är.

2 kommentarer:

  1. Hördu, allra käraste kusin Barbro!

    Jag tycker att du ska svara på kommentarer, annars blir det bannor .-)

    SvaraRadera
  2. Jo jag får väl bättra mig, för inte vill jag ha bannor av kusinen inte.

    SvaraRadera