söndag 7 augusti 2011

Halva boden är målad!

I dag var vår herre barmhärtig och lät regnet hålla sig borta när vi målade. Nu är framsidan, en kortsida, dörrarna och fönstret målat. Så nästa helg tänker jag måla boden färdigt. Lite funderingar har jag på att måla inner väggarna vita för att få det ljusare i boden.



Jag har beställt 25 kg vitt färgpigment  (tidandioxid) som jag får  hämta på torsdag. Det är tredje säcken jag köper och första gången så kostade säcken ca 1500:- andra gången gick den på strax över 3000:- och nu kostar en säck över 5000:-. Det kallar jag prisökning, men vi kanske inte är så många som blandar vår egen färg och då blir färgpigment en udda vara som de flesta färghandlare slutat att sälja. I stan finns nu bara Harjus färghandel som säljer färgpigment.

1 kommentar: