fredag 19 augusti 2011

Hemmavid igen!

Så är man åter i hemmet, efter en trevlig resa till grannlandet Estland i öster. Vi har promenerat, ätit  och druckit gott, haft trevligt och ikväll när jag kommit hem så har jag ett stort uppdämpt behov av att ta tag i ogjorda saker, och först på listan står målningen av mjölkskåpet.

Så det första jag gjorde efter att ha burit ner de inköpta rusdryckerna i källaren var att gå upp i garaget och måla andra varvet på skåpet. Färgen räckte inte särskilt långt, men de besvärligaste delarna är målade (inuti). Så i morgon ska jag köra in till tätorten med sopsortering, tanka Volvon och försöka få tag i linolja och balsamterpentin för att fortsätta måla det vackra mjölkskåpet.

Vår herre verkar oss nådig med vädret i morgon och då ska jag försöka hinna plocka av alla vinbärsbuskar som är kvar. Då jag inte får något sällskap med mig ut till ön så stannar jag hemma och kanske tar en svamptur med någon på söndag.

Bilder från vår resa kommer när jag fått bilder mailade från min nu 30-åriga fina dotter som var mitt trevliga ressällskap.

Godnatt önskar en trött kameralös bloggmadam!

1 kommentar: