tisdag 16 augusti 2011

Maraton målning av mjölkskåpet!

Äntligen är jag färdig med första målningen av mjölkskåpet, och det sög verkligen färg. Jag undrar hur många gånger jag måste måla innan det täcker. Första varvet tar alltid längsta tiden att måla och jag är lite petig och målar även skåpet inuti. Till veckan blir det att införskaffa mer linolja och balsamterpentin då jag har mer målning på gång. Nya boden på ön ska målas inuti en gång till och änglabyrån är inte ens avlutad färdig.

Det har blivit mycket målning och lite vävt i sommar, men man måste ju passa på när man har så fina ytor att måla i (garaget), Och naturligtvis måste jag skynda på för när maken kommer hem så borde det vara slutmålat för ett tag.

Nu är återstår bara en dusch för att få bort färgdoften för i morgon ska jag och dottern till den här staden för att fira hennes 30-årsdag på torsdag, och det ska bli jättetrevligt att se den lilla fina Hansastaden Tallin i sommarskrud.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar