måndag 29 augusti 2011

Sista dagen på jobbet!

Nu har jag gjort mitt sista arbetspass på jobbet som jag trivts väldigt bra på. Jag har haft helt underbara arbetskamrater och kommer att sakna dom. Ett jobb är ju inte bara en lön utan ett trevligt socialt umgänge med kollegor. Jag vill jobba på heltid och känna mig trött på fredagskvällen och koppla av med annat på helgen.

Jag tycker ändå att jag är lycklig att ha många intressen som gör att jag inte behöver ha tråkigt. I morgon ska jag in till Arbetsförmedlingen och anmäla mig arbetslös och samtidigt gå till studentbiblioteket och låna böckerna till kursen Handikapprätt som jag ska läsa i höst. Måla möbler och väva ska jag göra och så planerar jag att göra persiljepasta i massor för att lätta på frystrycket. Min hemska blomrabatt ska rensas och så blir det att gå i svampskogen.

I morgonkväll så kommer förhoppningsvis min lagvigde prins hem från Afghanistan och det ser jag verkligen fram mot. Nu närmast ska jag blanda färgen till mjölkskåpet och provmåla lite innan jag åker i väg till Vik för att väva med mina vävkompisar.

2 kommentarer:

  1. Jadu mor... Det är inte alla som har det så förunnat när de är arbetslösa! Och inte många som har din arbetsglädje heller, iofs... Vilket enormt driv! =)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Joo du, det kanske är ärftligt och du blir likadan när det blir tillfälle till det.

    SvaraRadera