tisdag 13 september 2011

Röjardag!

I dag ska det bli lite bättre ordning i det Johanssonska hemmet. Jag vill ha fint för i eftermiddag kommer skåningarna Kerstin och Loui som stannar hos oss som första etappstopp på sin resa till hemmet till Malmö. Det är lite sorgligt för dom har bestämt att detta blir deras sista resa till Norrland som dom gjort de senaste 30 åren. Åldern säger ifrån säger dom, som är 83 och 73 år och några av våras allra bästa vänner. Åldern har ingen betydelse då vi har så många gemensamma intressen. Det ska bli en älgstek som jag stekt i gryta, och jag borde som en tuffing kasta mig ut i ovädret och plocka svamp och potatis till middagen ikväll. Men med en marängkänsla i kroppen så väntar jag på ett uppehåll som jag hoppas kommer under dagen.

Jag gillar inte att städa utan skulle mycket hellre sätta mig i köksvävstolen och solva det som ska bli gardinkappor med häng, som jag min syster pratat om. Spännande värre, men jag får hålla mig för det ska regna i morgon också och då kanske det finns tid

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar